Saturday, June 30, 2012

Cukupkan Pengambilan Air Di Kala Cuaca Panas Hari Ini

Musim panas sekarang ni macam2 penyakit boleh datang. Ditambah pulak dengan jerebu teruk di beberapa kawasan, secara tak langsung tempiasnya kena kat kita juga. Apa2 pun, pengambilan air yg cukup amat penting untuk mengelakkan berlaku dehydrate dalam tubuh kita.

Kat rumah kalau hari tu saya rasa panas walaupun dah minum banyak air, saya akan bancuh segelas PD untuk beri rasa segar & sejuk.


En Billy pun kalau dia pening sebab terlalu panas saya akan berikan dia segelas PD juga. Kadang2 tak sempat saya bagi, dia pandai amik dari peti sejuk dan bancuh sendiri :) Aien pulak, suka ratah2 macam tu je. Rasa dia kan masam2 manis sikit, memang sesuailah untuk budak2 ratah2 ni.

Minggu lepas badan Aien panas sikit, demam akibat tonsilitis sebab kurang sangat minum air. Dahla lasak boleh tahan. Jadi saya bancuhkan setengah gelas PD. Sekejapan panas dia turun, Alhamdulillah...

Bulan depan puasa pun perlu ada PD untuk bantu saya & keluarga kekal cergas walaupun berpuasa dalam cuaca yg panas, insya allah. Lebih-lebih lagi saya yg tengah fully bf Anieq sekarang. Semoga dipermudahkan. Amin.

Sedikit info tentang Performance Drink:

1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

3. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

4. Di segi penyusuan, fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.

5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu.

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia. Konsultasi disertakan untuk mereka yang mendapatkan produk dari saya sahaja.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Nak tau lebih lanjut?

Boleh hubungi saya di:
H/P: 012-679 0484 atau
Email: elila80@yahoo.com atau
FB : Jannatul Fadilah untuk sebarang pertanyaan.

Salam kasih sayang :)


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...