Monday, July 16, 2012

Raspberry Kot?


Saya rasa nama dia Raspberry. Jap..saya gugel jap.

Betul la, cuma versi Malaysia ni macam ni. Yang ni versi oversea punya:


Kak Ana jiran belakang rumah saya yg tanam pokok ni. Besar pokok dia, daun halus-halus..


Buah dia pun halus je.. besar ni je :)


Yang merah tu rasa masam2 sikit. Yg merah hitam tu memang manis. Sedap!

Sape nak rasa, boleh datang sini :)

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia. Konsultasi disertakan untuk mereka yang mendapatkan produk dari saya sahaja.

Boleh hubungi saya di:
H/P: 012-679 0484 atau
Email: elila80@yahoo.com atau
FB : Jannatul Fadilah untuk sebarang pertanyaan.

Salam kasih sayang :)

6 comments :

  1. salam ziarah.. ni buah beri sy pnggil.. bagus lau kanak2 amalkan.. blh tingkatkan kecerdasan otak.. kat umah sy di kg da tnam.. buat air beri letak ais sikit.. fuh.. sedap...

    jom kunjung blog ummi Faiqah plak..
    http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum.. salam kenal...

    buah rasberi yer.. bertuahnya ade tanam jiran awak yer.. bolehlah awak merasa juga kalau di bagi.. banyaknya buah..

    ReplyDelete
  3. salam kenal Masya :)
    memang buahnya banyak sampai tak termakan...
    rezeki berbakti pada tanah tu :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum pn. Sebenarnya ni buah mulberi. Apabila ranum bila kita petik buah dan tangkainya akan tertanggal sekali. Buah mulberi kalau ranum rasanya manis. Manakala kalau buah raspberry buahnya akan meninggalkan tangkainya di dahan. Buah raspberry kalau ranum rasanya sedikit manis dan masam serta beraroma wangi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...