Monday, May 26, 2014

15 RAHSIA KEAJAIBAN KAABAH YANG PERLU DIKETAHUI

15 RAHSIA KEAJAIBAN KAABAH YANG PERLU DIKETAHUI  - Syukur Alhamdulillah saya berpeluang menjadi tetamu ALLAH baru-baru ni... sungguh tenang hati dan rasa amat dekat dengan Allah bila tengok je Kaabah. Percayalah, hati sangat sayu dan terharu bila kita melihat Kaabah depan mata.
 
Apa yg saya nak share ni ialah rahsia keajaiban kaabah yg saya dapat kat FB. Si pemilik gambar ni tak lokek suruh saya share, maka saya pun share ye ;) Terima kasih banyak-banyak atas ilmu yang dikongsikan. Jom kita bongkar!
 
Berikut 15 perkara merupakan keajaiban yang kurang diketahui ramai tentang struktur Kaabah dari sudut sains :
 


 1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil....

 2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itulah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Kaabah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

  15. Selepas selesai semua itu barulah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.
 Semoga dengan serba sedikit perkongsian ini dapat memberikan kita manfaat bersama إن شاء الله

(Peringatan buat diriku sahabat muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah serta umat yang dirindui Rasullullah)

sumber -Jangan Lupa Share--zulhilmi hashim-


Kami berjaya merempuh lautan manusia untuk menyentuh Kaabah.. ALLAHU AKBAR!





Tak tahu macam mana nak gambarkan perasaan... sebak rasanya... kenangan yang tak dapat ditukar ganti. Ya Allah, sudilah panggil kami lagi tahun depan... Amin.....
 
Nak cuba vitamin Shaklee? Boleh hubungi saya.
 
Pm / whatsapp: Jannatul Fadilah 012-679 0484

#shakleekajang
#shakleekantanpermai
#shakleesemenyih
#shakleecheras
#WAHM
#5angka
Salam kasih sayang  ♡

 

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...